Autor: zarko@021.rs - Žarko Bogosavljević

Novi Sad
10.06.2016.
08:06 > 08:06
Višemesečno istraživanje pokazalo je da skoro 80 odsto Novosađana mesečno zarađuje manje od prosečne neto plate koja prema zvaničnoj statistici iznosi oko 50.000 dinara.
  • //

    13.06.2016 22:38
    @Novosadjan-, Poštovani to što se isplaćuje unapred se zove akontacija, recimo u decembru isplate 15-og celu za novembar a 29-og akontaciju za decembar sa svim doprinosima, zadnjih dan-dva u mesecu to sme da se uradi. I eto para.... A ne verujem da neko tamo dobija otkaz i to je držana firma i ako nekom obračunaju više ko to kontroliše a greške se ispravljaju ko na pijaci (ako se ikada i utvrde)... Idu pare, a gde niko pojma nema samo se nižu koeficijenti.
  • G

    13.06.2016 20:41
    @Lekar - poštovani gospodine, vi se borite protiv vašeg siromaštva tako što koristite državne resurse da biste "nabacili" posao svojoj privatnoj praksi. Dajte otkaz u ustanovi u kojoj vas ne cene i pređite u privatni sektor. Znate, isto kao što ne bi trebalo da je normalno da se neko bori protiv svog siromaštva tako što će vas, poštovani gospodine, opljačkati.
  • Privatnik Milica S

    13.06.2016 10:35
    Lekar
    Mislim da bi bilo najpoštenije da me država oslobodi plaćanja doprinosa za zdravstvo u iznosu od 12.5% za mene i moje radnike.
    A ja da zaključim privatno zdravstveno osiguranje i da znam na čemu sam tj. šta plaćam i šta dobijam.
    I ja želim za sebe i svoje radnike bolji standard i strašno me nervira kada im umanjujem neto platu za 12,5%za mačku u džaku .
    A Vi sa državom pregovarajte o visini Vaše plate onda kada mojih uplata ne bude bilo.Ako ste nezadovoljni standardom dajte otkaz kod države i uradite isto što i ja-otvorite privatnu ordinaciju.
    To je pošteno.
  • Lekar

    13.06.2016 08:44
    @privatnik Milica Simic
    Draga moja,Vi bi da sve u Drzavi bude po ZAPADNOM sistemu a da zdravstvo ostane na ISTOKU tj SOCIJALIZMU.Ne trazimo mi da nam Drzava tj budzet obezbedi astronomske plate samo zelimo pristojan zivot i naplatimo svoj rad kao sto i VI to radite.Doprinosi koje izdvajate nisu dovoljni ni da Vam pokriju porodjaj za citav Vas radni vek ako cemo gledati zapadne cene usluga a to sto kod nas milion gradjana placa doprinose za zdravstvo a da u isto vreme za taj novac usluge koristi i dobija skoro 7 miliona gradjana to je drugi problem.Isto tako je i cinjenica da radnici koji placaju najmanje i koriste te iste usluge.Sistem kada se promeni svima ce biti bolje ali tada ce te VI koji placate imati sve ono za cega izdvajate.Jer kada placate hleb,Vi taj hleb i dobijete,zamislite da ga platite a da dobijete samo 1 parce.I na kraju,u PRAVU ste u jednom za ono sto placate MORATE IMATI ADEKVATNU USLUGU,nismo mi Vama na grbaci,Vama su na grbaci ljudi koji NEMAJU,razmislite o NJIMA.Nama su pacijenti svi isti i nikom ne pise na celu koliko ima ili nema ali ako DRZAVA JEDINO u okvirima ZDRAVSTVA vodi racuna o siromasnima,dozvolite da se i mi borimo protiv naseg SIROMASTVA.
  • Grgolj

    12.06.2016 20:12
    Za jednu kolonijalnu teritoriju - dobro smo i plaćemi.
  • Privatnik

    12.06.2016 19:01
    Milica Simić
    Gospoda arhitekte lekari i pravnici nek otvore privatne lekarske ordinacije, projektne biroe i advokatske kancelarie pa nek zarade koliko smatraju da treba i koliko je tržište voljno da plati.
    Malo je bljutavo tražiti velike bužetske plate , kada taj isti budžet pune radnici Jure i sličnih firmi a rade za minimalac. Država im oporezuje bedne zarade sa porezima i doprinosima na platu od čak 68%.
    Mene bi bili sramota da radim kod države i očekujem da mi astronomsku platu zaradi sirotinja iz privatnog sektora koja na svakih zaradjenih 100 dinara uplati 68 dinara u budžet!
    Ali neke očigledno nije.....
  • na ruke

    12.06.2016 13:30
    Keš
    A kako niko ne kaže koliko njih dobije keš na ruke.Minimalac preko računa ,a ovamo keš na ruke,.....
  • Novosadjan

    12.06.2016 12:25
    Za //
    Ne mislim da je njima, a i mnogim kompanijama takodje, problem da isplate u jednom mesecu za dva meseca. Problem je u tome kako obracunati doprinos za dane koji se jos nisu desili. Kako obracunati za 30ti i 31i ako se sve isplati 29tog. Oce li radnik tada otici na bolovanje, dati otkaz,.... ima mogucnost da se isplate doprinosi kada prestaje radni odnos pa da se moze uraditi odjava ali za ovo o cemu pricamo nije bas izvodljivo
  • Rusofil-IQ0

    12.06.2016 11:24
    demagogija sigurice
    Dobro bi Vam došla PLUS još jedna lepa platica kod države, neto 45.000,00 din plus i 29.000,00 din porezi i doprinosi za platu koje država uplaćuje za Vas?Za buduću penziju.
    Imate li je?
    Ko je ima ,blago njemu. državni posao debela ladovina i sigurica. I još na dodatni rad ne plaćaš porez i NIKO TE NE PROZIVA.Podrazumeva se to kod "vrednih" državnih službenika.
    Ne znam samo zašto čist privatni sektor za svoju "vrednoću " plaća 68% poreza na zaradu i čim ne plati-kamata, pa prinudna naplata!Popis i prodaja cele imovine!
    U stvari setio sam se-čist privatni sektor plaća da bi državni činovnici dobili platu!
  • Rusofil_IQ0

    12.06.2016 00:01
    Privatan biznis, servis racunara bruto 2012 oko 80 000, danas oko 30 000, ponavljam bruto, naravno firma ugasena i radim na crno
  • Sale NS

    11.06.2016 20:54
    Evo me opet
    Pošto mi je komentar bio objavljen pa, ne znam zašto povučen, evo ga opet: Kladim se da 80% od te 4/5 nema ni 30.000 dinara ?!
  • Samo pitam

    11.06.2016 19:25
    i objašnjavam
    Da mi nije neobično da neko dodatno radi.Neobično mi je što na taj dodatni rad ne plaća porez koji je 68 % na zaradu, a da PU ne reaguje.
  • @Samo pitam

    11.06.2016 12:05
    Ne, jer posao koji se radi poslepodne i vikendom, posle radnog vremena, a u svoje slobodno vreme i nema veze sa splatom za redovan rad. Znam da ti je nezamislivo da neko ima neku struku, vestinu, znanje, pa da ga za to neko i plati.
  • Samo pitam

    10.06.2016 18:14
    MARIJA S
    A jel u taj prosek računate i prihod od privatnih časova, ekskurzija i sl, na koji ne plaćate porez ?
  • PREDUZETNIK

    10.06.2016 18:11
    deja vu
    Ovaj prosek podižu plate javnog sektora, a onda meni povećaju PAUŠAL da me oderu na porezima i doprinosima na platu (68%), pa kao fol i ja više zaradjujem, jer mi je PU odredila tu visinu plate, uzimajući u obzir da je Novosadski prosek preko 60.000,00.
    Već tri godine unazad PU računa da je Novosadski prosek 66.000,00 din. kada mi odredjuje paušal.
    Čudi me da je za Vas ovo vest.To je trajno stanje. Državna plata-debela ladovina i sve beneficije!
  • //

    10.06.2016 17:27
    @Novosadjan- Zašto mislite da je jednom EPS-u ili ZIG-u problem da isplati platu sa doprinosima x2 u jednom mesecu? Naprotiv, poslodavcu u privatnom sektoru je problem da isplati i onu jednu platu koju mora mesečno da da radniku....
  • Novosadjan

    10.06.2016 15:13
    Slazem se ali...
    Ja pre imam komentar na clanak. Ustvari prvo da se slozim da sa realnom prosecnom platom jako tesko moze da se prezivi.
    Ako se ne varam da bi se isplatila plata mora biti isplaceni doprinosi. Tako da nije moguce u jednom mesecu isplatiti dve plate.
    Dalje, statistika je vrlo precizna disciplina i zna se kako bi tacno trebalo doci do nekog podatka. Sto znaci da ne moze biti 1000-1200 ispitanika nego tacan broj ispitanika, tog i tog uzrasta, pola,...
    U jednom komentaru se spominje plata u javnim preduzecima. Nemaju ni tamo svi takve plate. Znam i za inkasanta u trznici kada je otisao u penziju mesecno je imao 80000 (pa kolika mu je onda bila plata), ali znam i za sefa u socijalnom koji ima platu oko 30000. Ima svega.
    Ne kazem da sustina clanka nije ispravna ali smeta mi nacin postavljana cinjenica i pausalne pretpostavke.
  • MarijaS

    10.06.2016 15:11
    Prosvetni radnici, struktura mahom sa fakultetskom ili još kojom diplomom, ima zaradu ispod proseka. Lepa slika Srbije.
  • zemljoposednik

    10.06.2016 15:05
    Uzgred, najezim se od ovih drzavnih sluzbenika koji su navodno na minimalcu a komentarisu na web portalima u radno vreme i zale se.
  • zemljoposednik

    10.06.2016 14:51
    @SSS
    Gradjevinski inspektor u opstini sa SSS (u zavisnosti od staza) ima preko 50 hiljada neto, referenti u raznim pokrajinskim sluzbama isto tako (sa SSS) - i sam sam nekad "radio" u javnom komunalnom preduzecu u NS pa imam mnogo poznanika i prijatelja koji i dalje "rade" tamo. Koeficijent za novcanu masu u gradskoj upravi (ili kako to sad vec zovu) je oko 18-19000 din a recimo SSS ima koeficijent oko 3 pa i na vise (ima i onih sa koeficijentom manjim od 2 ili 3 ali su to kafe kuvarice, cistacice, domari...) - za neupucene, tako dobijete bruto platu, na to ide i staz.

    I jos jednom, nisu ljudi koji rade u drzavnim preduzecima krivi za situaciju ali 90% njih se na neku vezu zaposlilo tamo, imaju nadprosecnu a sigurnu platu (o kojoj zaposleni u privatnom sektoru sanjanju), mnogo manje rade i imaju sve moguce benefite. No sto me jedan kolega komentator ispravio, ni to nije dovoljno za posteno prezivljavanje- to govori o velikoj bedi u kojoj je ova zemlja.
  • DonJuan

    10.06.2016 14:09
    Treba svima jos smanjiti plate pa nek opet glasaju za napredne karikature.
  • SSS

    10.06.2016 13:20
    @zemljoposednik
    U pokrajini SSS ima u proseku oko 25.000, isto toliko ima SSS u gradskoj upravi, mozda, 2-3,000 vise (zavisi od staza i evtl neke stimulacije). Isto toliko ima administracija (SSS) u zdravstvu (i na primaru i u Klinickom centru) i sudstvu a isto rako n njihove tehnicke sluzbe. Jako male razlike izmedju spremacira, bravara i mastora (23-24000) i IV sss...Eto to sigurno zan, jer su to podaci (plate) moja, od mog muza i mene bliskih osoba (neke rade obracun plata). Hvala!
  • banana

    10.06.2016 13:02
    Pre neki dan gledam intervju sa migrantima u Beogradu . Koliko smo propali svedoci cinjenica da cak ni oni ne zele da ostanu u Srbiji .
  • /

    10.06.2016 12:20
    /
    aaa zato kinezi zatvaraju radnje
    srbima je porastao staandard pa su presli na autorizovanu robu
  • @zemljoposednik

    10.06.2016 12:04
    Samo jedna mala, malecna ispravka Vašeg komentara.
    Citiram vas: "U svakom slucaju ni sa prosecnom platom ne moze pristojno da se zivi"
    A ja tvrdim : U svakom slucaju ni sa prosecnom platom ne moze DA SE PREŽIVI!" u smislu plaćanja osnovnih troškova i prehrane.
    Da ne pominjem ostale tro[kove poput prevoza, odeće ponekad a kamoli izlaska iz logorske oblasti u kojoj živite (putovanja).
    Upravo je u tome stvar. Nije nama niska cena rada, koliko su nepotrebno uvećavani, naduvani ostali troškovi života.
    Na primer: - U Hrvatskoj je porez na objekat u vlasništvu u kome živite 0%. Nema ga.
    A ovde plaćamo i hranu skuplje nego u Evropi.
    Znači, neke stvari su svesno nedobronamerno urađene i kontroliše se da takve ostanu.
    Za sve ovo vreme, molio bih vas samo da uporedite cenu kifle u Beogradu i cenu kifle u Novom Sadu ili bilo kom drugom mestu u Srbiji, i objasnite zašto je to tako.
  • zemljoposednik

    10.06.2016 11:15
    Prosecna zarada u vecini javnih preduzeca Novog Sada i drzavnoj upravi je veca od tih 50 hiljada, recimo Vodovod, GSP, EPS, Toplana, ZIG a u pokrajinskim i republickim preduzecima i upravi i jos veca. Recimo tehnicar u Vodovodu ima 60-tak hiljada, obican sluzbenik sa srednjom skolom u gradskoj upravi je na 50-55 hiljada itd. Njihovi shefovi, obicni inzenjeri ili pravnici imaju i 70-80 hiljada a njih nije zanemarljiv broj, ima ih preko 15-20 % u svakom od tih javnih preduzeca i ustanova. Ti koji u anketi nisu hteli da spominju svoju zaradu su verovatno iz drzavnih preduzeca :p

    Na drugoj strani imate armiju onih koji su na 20-35 hiljada zarade pa ako sve to "izmiksate" dobijete tu prosecnu platu. U svakom slucaju ni sa prosecnom platom ne moze pristojno da se zivi, zato i toliki odliv obrazovanih i radno sposobnih prema inostranstvu.
  • Predragg

    10.06.2016 11:00
    Ne znam,da li im ove lazi,o visokim platama,tj, proseku, sluze samo za propagandu ili su deo statistike koju prezentuju MMFu i kreditnim agencijama ili nesto trece. Sta im je cilj?
  • ovdasnji

    10.06.2016 10:33
    Jos vise vam treba smanjiti plate, pa da naredne cetiri godine duboko razmisljajte da li cete izaci na sledece izbore i za koga cete glasati.
  • Milica Simić

    10.06.2016 10:12
    Društvo siromašnih građana
    Radi poređenja, u Turskoj socijalna pomoć iznosi 36.800 dinara, najniža državna plata 55.200 dinara, činovnici zarađuju 115.000 dinara, lekari opšte prakse, arhitekte i pravnici od 322.000 dinara pa do 500.000 dinara, a lekar specijalista od 690.000 do 828.000 dinara. Pitam se gde je naša srednja klasa? Nema je. Na žalost, mogu samo konstatovati da smo društvo siromašnih građana.
  • ana

    10.06.2016 09:46
    polovina ne zaradjuje nista
  • Burga

    10.06.2016 08:43
    There are lies, god damn lies, and statistics (Mark Tven)
  • Kaligula

    10.06.2016 08:35
    Dobro bi bilo dati prosek za ispod 20.000. Ubedjen sam da bi procenat bio potresan. Ne moramo da se lazemo, drzavni prosek je kao i vecina stvari u ovoj drzavi fiktivno-tragicna nerealnost.
  • Hajdi

    10.06.2016 08:19
    Hvala na, konacno, malo realnijoj slici drustva u kojem zivimo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna